Vietnam ..... net China maar dan met strand!

24 februari 2014 - tp. Hội An, Vietnam

Vietnam is helemaal chill. Van HCMC naar Nha Trmaar eens een dagj chinees nieuwjaar, naar Hoi An en maandag naar Hue. Ik vermaak me hier prima! Lekker eten en drinken, een fiets gehuurd voor de dagen hier. Zo kom je, na inmiddels 9 uur fietsen in twee dagen, nog eens ergens ;-)
Vietnam lijkt heel erg op China qua eten qua cultuur en qua censuur oa. geen fb. Alleen heeft Vietnam heel veel strand in vergelijking met het China dat ik heb gezien. De vietnamezen zijn wel erg commercieel maar gelukkig niet irritant.
Morgen of overmorgen eens kijken of ik kan gaan abseilen in de Marble mountains.Ik hoop dat de tour doorgaat. Minimaal 2 pax dus nog 1 andere gek nodig.
Helaas waren er geen andere gekken dus dan nog maar eens een stukje fietsen en naar het strand.
Na wederom een lange busrit, 7 a 8 uur, kom ik aan in hue. Het regent :-( en het is maar 17 graden brrrrrr koud. Dat ben ik niet meer gewend.
Vandaag een jas gekocht! Hahaha die heb ik al maanden niet aangehad. Ff wennen! Maar wel lekker met die kou en regen. Daarna op naar de purple city (keizerlijke stad) en de citadel het oude centrum. Hue was voorheen namelijk de hoofdstad van Vietnam. Vraag me niet in welk jaar want dat weet ik niet meer.
Over een paar dagen vliegen van Hue naar Hanoi daar een paar uur slapen en dan vroeg door vliegen naar Vientiane in Laos, waar ik na het niet abseilen in Hoi an de hele laatste maand heb volgepland met adventure activiteiten zoals bergbeklimmen, olifant rijden, meerdaagse kajak tocht over wild water, trekking en de gibbonexperience met heel veel zip lines tussen de boomtoppen in de jungle.
Ik heb nu al spierpijn als ik er aan denk ;-)

1. Hans de bruijn:
    24 februari 2014
    Hallo Vincent alweer zo mooi verhaal wat ga je doen met al die verhalen misschien bundelen ik hoor het wel.
    Nog veel plezier
  2. Adri:
    24 februari 2014
    Met plezier je verslag gelezen.
    Maak er nog een geweldige vakantie maand van !!
  3. Vincent Wielaart:
    25 februari 2014
    @Remon staan we nog steeds op de reserve lijst voor Engeland? Het zat me ff niet mee met Internet vandaar de late reactie. Natuurlijk ga ik graag mee en anders praten we wel ergens anders bij. Hahaha!! ;-)
    @alle collega's en vrienden, see you soon! En bedankt voor de leuke reacties
  4. Jos Praat:
    26 februari 2014
    Hi Vincent,
    jij maakt wat mee zeg. Heeeel anders dan in Westland. Ik weet niet meer precies wanneer je weer terug bent: maar op 26 maart neem ik afscheid kwa pensioen. Je bent in ieder geval uitgenodigd!

Groet en nog veel plezier,

Jos
  5. Tineke:
    28 februari 2014
    Hey Vincent.. eindelijk een reactie van mij.
    Gelukkig hebben we inmiddels via de app gehad , en ben ik op de hoogte van je avontuur. Super stoer van je hoor. En ach die spierpijn daar heb je nog tijd genoeg voor om te herstellen.
    Geniet nog even van al je vrijheid daar, we gaan je zien.

gr Tineke
  6. Tineke:
    28 februari 2014
    Leuke en mooie foto,s trouwens. gr
  7. Ben:
    7 maart 2014
    Ha Vincent!
    Mooie ervaringen joh! Inderdaad ... 'met fietsen kom je nog eens ergens' zoals je zegt. Begrijp ik dat je enthousiasme voor een 'Wereldreis Op De Fiets' inmiddels een beetje is aangewakkerd? Om de regentijd door te komen kan het misschien handig zijn alvast een poncho op je lijstje te noteren ;-)
    Groeten, veel plezier en een veilige voortzetting van je reis gewenst!
    Ben.