Eindelijk in Vietnam!

28 januari 2014 - Nha Trang, Vietnam

Indonesië viel me tegen. Waarschijnlijk verkeerde tijd en verkeerde plaatsen! Jammer ik had me er veel van voorgesteld. De sfeer vond ik niet relaxed en de dagen regen nodigde ook niet uit tot enige activiteiten. Mijn tijd is nog maar krap dus Indonesië moeten we nog maar eens in de niet regentijd doen.
Het wachten op het visum voor vietnam duurde lang. Te lang dus heb ik een site opgezocht die wel met de cc werkte. Over een dag heb ik m'n visa approvel letter. Eindelijk!!!!
Phuket en samui zijn niet zo mijn plaatsen of komt het ook door het bericht dat ik heb gehad. Jazeker daar komt het ook door! Een collega van mij heeft de strijd tegen kanker opgegeven. Dat snap ik heel goed! Maar het doet ook veel met mij. Het is ook een rede dat ik de reis nu maak! Ik denk aan NA (je bent een toppertje) en wens Maarten veel sterkte en ♡ toe.

Als ik terugkom ga ik niet hetzelfde doen als dat ik deed voor ik wegging; dat was al na twee weken duidelijk! Het waarom nog niet. Nu weet ik het wel! Waarom voel ik zoveel haast, zoveel stress en druk. Het komt van mijzelf! Na mijn reis ga ik eerst: het weekend voor mezelf houden, zelf trainen, lekker werken en dan kijk ik of er nog tijd is voor andere dingen.
Saigon of te wel Ho Chi Minh city en de tour de American war (of bij ons de Vietnam war). Viet cong uit de films bleken Viet Com (communisten) en het lijkt vergelijkbaar met Noord en Zuid Korea. Usa werd aangevallen op hun basis in Saigon vanuit de Noordelijk gelegen Cuchi tunnels, Cuchi verliezen betekende Saigon verliezen en dus de oorlog. Ho Chi Minh uit het Noorden steunde de boeren rebellen in de zuiderlijke landen. Hij had iets anders voor zijn volk voor ogen. Bij mij de vraag of we niet eenzijdig zijn voorgelicht in het westen. Waarom trekken we er steeds weer op uit om anderen te vertellen dat ze het niet zo goed doen? Wij zijn rijk maar doen we het ook goed? Is rijk zijn goed, en alles? De tunnels waren een geheim dat de Amerikaanse soldaten niet kende en hadden drie levels. Ik ben in een putje gekropen maar ik paste niet. De vietcom moesten uit het hoofd leren waar de ingangen waren en waar de boebietraps lagen. Ik ben door de gangen gekropen die twee/drie keer zo groot zijn gemaakt voor de westerse toeristen. Ik kan vertellen het is claustrofobisch. Zelfs nu de gangen twee keer zo groot zijn. Hoe konden de mensen daar leven? Gewoon omdat ze anders werden gedood door het gifgas van de Amerikaanse soldaten.
Toch mooi zo'n sabattical. Ik mis m'n huisje. Maar ik wil ook nog zoveel doen en zien. Dat past niet bij de tijd die ik heb. Keuzes maken dan maar! Mijn laatste zes weken staan vast. Ik heb een plan en dat betekent ook wat meer tijd in Nederland voor ik weer ga werken.
Na een busreis van 12 uur, de laatste uren waren niet leuk, you get there when you get there, ik wist het niet van te voren. Duuuuuuurtttttttt langgggggh!!!! Eindelijk aangekomen in Nha Trang; the beach resort to be. Het is nog geen nieuw jaar hier! Wat een toeval dat dit jaar Lunar New year een maand later is dan ons nieuw jaar en dus gelijk valt met mijn eigen oud en nieuw! Hahaha ik vier dit jaar oud en nieuw twee keer en de tweede keer is ook nog eens mijn verjaardag. Dit jaar wordt, het kan niet anders, TOP !
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Wielaart:
    28 januari 2014
    Ik snap je helemaal. Geniet nog maar. als je weer terug bent zal je zien hoe snel je er aan ons tempo gewend bent.
    Je verjaardag is aanstaande vier jou oud en nieuw zoals je het nog nooit hebt gedaan. HVJ
  2. Joyce:
    28 januari 2014
    Nha Trang!! Chillen en relaxen en veel feesten, maar huur vooral een scooter en ga naar de watervallen!
    Geniet ervan :)
  3. Tineke:
    28 januari 2014
    Hey Vincent Poe poe net je verhaal gelezen. Ja hakt er wel even in ja. Ik snap het helemaal.
    Misschien soms ook wel te veel tijd om na te denken. of juist goed ? wie zal het zeggen.
    Nu nog even een poosje genieten. Hoop dat je nog een mooie tijd heb. Maak er wat van. Met leuke mensen om je heen.
    pluk de dag. knuffel Tineke
  4. Adri:
    28 januari 2014
    Hoi Vincent,wat een contrast,jij in Vietnam en je collega ernstig ziek. Hoop toch dat je nog kan genieten van je reis. Gezellig oud en nieuw gewenst!
  5. Remon:
    29 januari 2014
    Ha Vincent, Ja het is een grote klap voor iedereen hier op het werk, maar we moeten met elkaar ook verder en dat maakt ons sterker dan wie dan ook. Trouwens balen johh we gaan naar Engeland met de PV maar de boot zit vol en ik was te laat met opgeven want ik wou vragen of jij ook mee wou ??
    Maar ja nu staan we op de reserve lijst en laat maar weten als je niet wil ik hoop het wel kunnen we ff bijkletsen. groetjes Remon
  6. @!bert:
    29 januari 2014
    Hi there,
    Jammer dat het mooiste stukje wereld 'Indonesie' zo onder water lag. Zekere nog eens overdoen is mijn tip! Gaaf dat de wereld echt aan je voeten ligt en dat je zomaar rechts af kunt slaan en een nieuw avontuur kan aanwakkeren. Vietnam beschrijf je intens net zoals de levenslessen. Ik volg je letter na letter. Take care!
  7. Joke vd Bos:
    31 januari 2014
    Nou, nou Vincent, wat een gedoe allemaal. Ik lees met plezier je verhalen. inderdaad na zo'n bericht over NA ga je weer eens nadenken over hoe je zelf je leven leeft en de druk van al het moeten om je heen. We moeten meer genieten van de mooie dingen en leven bij de dag, nog veel plezier in Vietnam. En denk nog maar even niet aan de Gemeente Westland. Groetjes Joke
  8. Ed Schooneman:
    31 januari 2014
    Vincent. Van harte gefliciteerd met je verjaardag daar in het verre Vietnam. Nu maar hopen dat je daar wat meer geniet dan in Indonesie en dat dit wel een land is waar je je thuis zal voelen. Geniet nog van de komende weken en een goed oud en nieuw gewenst.
  9. Jeannet van den Nieuwendijk:
    Hoi Vincent, van Harte Gefeliciteerd, geniet van je laatste weken,
    Wat gaat te tijd toch snel, liefs Jeannet.
  10. Joke vd Hatert:
    5 februari 2014
    Hoi Vincent,

Die busreis!! Je moet je wel helemaal gaar gevoeld hebben.

Indrukwekkend he dat Vietnam. Ik had dezelfde gedachten toen wij daar waren. Jammer dat je niet zo kon genieten in Indonesie, ik vond het daar juist wel heel relaxed.
    Geniet nog van je laatste weken.
    Groetjes Joke