Happy new year!!

9 januari 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Oud en nieuw was geweldig in Seam reap. Duizenden mensen dansend op straat. En wij ook natuurlijk. Een grote party. Vuurwerk was er niet zoveel maar bier gooien des te meer. Bij gebrek aan champagne natuurlijk!!! Hahaha. Na een heerlijke Cambodjaanse bbq (het krokodillen vlees en de wijn was echt super vet lekker), je moet toch een goeie bodem leggen als je gaat drinken, hebben wij ons een paar uur later in het feestgedruis gestort. Helemaal TOP! Diverse flessen wijn, een paar buckets rum cola extra rum en flink wat bier later lallend naar huis. Nog ff met iemand op een scooter rond gereden en wat gebeld. Rond vijf uur maar eens gaan slapen.
De busrit van acht a negen uur op 1 januari viel een beetje zwaar om het eufemistisch uit te drukken. Mau en ik waren iet wat brak.

Gelukkig wel snel, met wat hulp van een vriendelijke Cambodjaan, die ons ook nog uit nodigde voor een biertje, waar wij dan op onze beurt geen trek in hadden, gek dat doet tie anders nooit, ons hotel gevonden.
Snel wat eten en dan naar bed. Maurice moet namelijk om drie uur am naar het vliegveld. Nooit meer doen hoor 2 januari vroeg vliegen!!!
Mijn plannen om nog naar Kampot en Kep te gaan zijn gewijzigd. Ik blijf nog een paar filmpjes kijken in Phnom penh.

Vandaag aangekomen in Kuala Lumpur of te wel KL. Wederom een soepele reis. Helaas wel een aanval van jicht. En je gelooft het niet een dag regen. Ik heb zelfs een parapluutje gekocht. Dus ben ik met de hop on hop off bus rondgereden. Helaas waren de kaartjes voor de Petronastwintowers uit verkocht dus kon ik er niet op, volgende keer beter. Maleisië is weer heel anders dan Cambodja en Thailand die wel op elkaar lijken. Veel meer verschillende soorten mensen en cultuur. De Indiase invloed is duidelijk merkbaar en de saté op straat is onwijs lekker.

Vandaag dan eindelijk naar Indonesië daar heb ik naar uitgezien. Lekker nasi eten haha ik begin zowaar aan de rijst te wennen. Ik zit helaas wel in de regentijd, maar ik heb een plutje dus geen zorgen. Ik heb besloten om eerst naar Bali, Lombok en komodo te gaan (daar is volgens de berichten wel zon), daarna naar Kalimantan (voor de Oerang oetangs) en dan over zuid Java terug naar Bangdoen. Maar nu eerst naar Jakarta ;-)

1. Mark Weststrate:
    9 januari 2014
    Vindt je het gek een jichtaanval met al die drank :-) Allerbeste wensen Vincent. Leuk verhaal weer !
  2. Jan Wielaart:
    Hoi, leuk verhaal.
    geniet nog maar.
    Als je op Bali bent neem ff contact op. Dan kan je een armband mee brengen
  3. Hans de bruijn:
    9 januari 2014
    Hallo Vincent, weer een leuk ver haal, de beste wensen en tot het volgende verhaal
  4. Rene:
    Vincent,
    De beste wensen..,,,,. We missen je met het koken maar je reisverhalen zijn geweldig.
  5. Erik:
    9 januari 2014
    Geniet van Indonesië. Ik hoor alleen maar goeie berichten daar over
  6. Ben:
    10 januari 2014
    Wat een belevenissen allemaal Vincent! Graag wens ik jou een heel gezond en gelukkig 2014 maar bovenal een voorspoedige en veilige reis. Je zult in de toekomst nog vaak aan deze bijzondere jaarwisseling terug denken ... of missen er al gedeelten als gevolg van de 'plichtmatige' consumpties? Ik hoop dat je de weg weet terug te vinden naar het 'huis' waar we werken (gps 52°1'18"N 4°10'31"O)... er staan spannende zaken in ons jaarprogramma! Geniet voorlopig van alle mooie dingen die op je pad komen!
    Hartelijke groet Ben.
  7. Adri:
    10 januari 2014
    Ik we ns je een gezond 2014 en een geweldige voortzetting van je reis!! ik blijf je volgen d.m.v je reisverhaal.
    Groetjes Adri
  8. @!bert:
    11 januari 2014
    Hi Vincent... ik maak me ondertussen een heel klein beetje zorgen over de hoeveelheid ervaringen waarbij heerlijk eten en drinken onderdeel van de hoogtepunten zijn. Hoe zie je er nu uit en kan je straks wel afkicken ;-)?

Slamat datang in het mooiste deel van de wereld. Proost!
  9. Sylvie:
    13 januari 2014
    Hoi Vincent, hartstikke leuk om te lezen en zien wat je allemaal meemaakt. Zo krijgen wij ook allemaal een beetje vakantiegevoel. Geniet er goed van en doe het lekker rustig aan!! Ik mis je hier wel hoor, ik kijk iedere keer naar je poster... Ik wens je een supergoed en gezond nieuwjaar met heel veel reisplezier, nieuwe uitdagingen veel gezelligheid en leuke mensen!
    Veel liefs Sylvie
  10. @!bert:
    14 januari 2014
    Hoi Vincent kan je me misschien via mijn prive-emailadres [email protected] contacten voor een puur persoonlijke boodschap.
    Alvast dank!
  11. Esther:
    23 januari 2014
    Hoi Vincent, heb voor het eerst je belevenissen gelezen. Wat een verhalen allemaal zeg. Geweldig om dat allemaal mee te mogen maken. Geniet er nog maar heel veel van!
    Groetjes