phnom penh of toch niet ........

23 december 2013 - Phnom Penh, Cambodja

Tijdens de rit naar Hat lek (de grens met Cambodja bedenk ik me. Ik ga toch zekerrrrr geen 8 dagen in Phnom penh zitten als ik ook op een strand kan zijn. Ik heb besloten ik ga eerst naar Sihanoukville nog ff lekker in de zon. Voordat ik Maurice ga ophalen van het vliegveld in Phnom penh.
Helaas is mn ticket voor de bus niet meer geldig en moet ik een nieuwe kopen. Voor de rest gaat de grensovergang erg soepel. Natuurlijk 50 cent betaald voor een overbodige gezondheidsverklaring en vijf euro aan een visum runner maar in twintig minuten zat ik aan de andere kant van de grens aan het bier. Dat was dan wel weer gratis. In Cambodja betaal je in $ en Real duurt ff voor je daaraan gewend ben na zo'n drie weken Thaise bath. Maar ik wordt er steeds beter in. Een euro is 1 $ en 2, 50 $ is 10.000 real dus zo zie je het valt wel mee en ook nog goed voor de portemonnee! ;-)
Na een paar dagen genieten op Otres beach ga ik morgen met de bus naar Phnom penh. Gisteren overigens nog twee gasten uit Singapore tegengekomen zij hebben mij nog een paar goede Cambodja tips gegeven. Ook maar ff telefoon nummers uitgewisseld omdat ik in februari nog naar Singapore ga. Kan ik ze daar gaan opzoeken. Echt heel erg leuk!
Na een soepele busrit samen met Sim, zij gaat familie opzoeken in Seam Reap voor de kerst. Een drie daagse vakantie voor haar vertelde ze me. Want anders wordt je lui! Hahaha ik voelde me meteen schuldig NOT! Na vijf uur aangekomen in Phnom penh. En mn intrek genomen in Top Banana guesthouse. Mooie kamers. $ 8 per nacht een koopje. De tuktuk koste wel veel $4 vanaf het busstation. Dat gaan we morgen anders doen!!!! Koste net zoveel als van Sianoukville naar PP. Ik moet nog scherper onderhandelen.

Ik wil nog even iedereen bedanken voor de super leuke berichten en reacties! Collega's suc6 ik blijf hier nog even. Ennnnn niet in de laatste plaats wil ik iedereen hele fijne kerstdagen en een super gelukkig nieuwjaar toe wensen!!!!! Liefs van mij

1. Jan Wielaart:
    23 december 2013
    Nou ik zie wel dat je het geweldig naar je zin hebt.
    Straks Maurice naar Schiphol brengen.Zal stil zijn met de kerst. maar ik hoop dat jullie genieten. Gr. Jan
  2. Adri:
    23 december 2013
    Wensen jou en Maurice ook fijne kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2014! Geniet met Maurice !!!
  3. Bianca:
    23 december 2013
    Hele fijne kerstdagen en alvast een gelukkig 2014 gewenst!
  4. Remon:
    24 december 2013
    ik wens je veel plezier daar en fijne feestdagen, ben benieuwd hoe het daar gevierd wordt.
  5. Hans de bruijn:
    25 december 2013
    Hallo Vin

Jij en Maurice een prettige kerst en en een gelukkig 2014 gewenst´
    En nog veel mooie reis verslagen

Hans