mooie en gezellige stad

12 oktober 2013 - Moskou, Rusland

Als je op de dag naar Moskou vliegt zie je bij de landing heel veel goud gele berken bossen. Moskou os niet een kleine stad en heeft 15 miljoen mensen, net zoveel als in Nederland! Dat is alleen binnen de city ring. Het nadeel is dan wel heel veel file. Joris is mijn tot gisteren onbekende reisgenoot hij gaat mee tot Ulan Bator. Vandaag een rondleiding gehad in de stad van, hoe kan het anders, Tatiana. Na het bezichtigen van een aantal metro stations, dit zijn net kleine musea en nemen je mee door de tijd van voor wo1 tot de tijd van nu (na de perestrojka). Erg gaaf om al deze verschillende tijden terug te zien in de inrichting en architectuur. Daarna in een prachtig zonnig en relaxed Moskou naar het rodeplein, rond om het kremlin, de kathedraal, het winkelcentrum dat de oorspronkelijke markt op het rode plein heeft vervangen en door het glazen dak geen kunstlicht nodig heeft, het witte klooster en de universiteit met een leuk uitzicht over de hele stad.

Voor de liefhebbers warm eten €8, halve liter bier €1,20, pakje sigaretten €1,70.

Morgen ga ik voor vijf dagen de trein in naar Irkutsk. Geen Internet maar ik verwacht wel veel plezier. Ik ben benieuwd hoe dat is........
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bianca:
    12 oktober 2013
    Hey Vincent, gave foto's en leuk om op deze wijze een beetje mee te genieten van jouw reis! Veel plezier en succes in de trein. Vijf dagen geen internet klinkt wel als een eeuwigheid maar misschien is het ook wel gewoon een hele goede manier om te onthaasten! Groet, Bianca
  2. Monique:
    12 oktober 2013
    Ziet er nu al super uit!! Veel plezier de komende dagen in de trein! Gr Monique
  3. Jan Wielaart:
    12 oktober 2013
    Leuke ervaring voor je. Veel plezier in de trein. Tot over 5 dagen. We verwachten dan een super verhaal van je.
  4. Tineke:
    14 oktober 2013
    Hey Vincent. Leuk weer wat op je reislogger. Klinkt weer allemaal goed. En spannend he wie je reisgenootje gaat worden.
    Op dit moment zit jij lekker in de trein. Ook dat is weer een speciale ervaring. Maar denk dat het allemaal wel goed komt.
    Lekker je e-readertje. en je soepjes en lekkere oplos koffie.
    Wie weet komen er kindertjes langs waar jij een ballon aan kan geven. Nou dan kom jij die dagen echt wel door.
    Vanaf Zondag regent het hier behoorlijk. Hoop overlast.
    Maar ach dat is voor jou non informatie. We gaan snel weer wat van je horen. Geniet ervan. Doei doei. gr Tineke