Moskou en verder......

18 oktober 2013 - Irkoetsk, Rusland

13.05 uur daar ga ik dan in de trein naar Irkutsk. Ik zit in wagon 9 cabine 4 bed 15. Gelukkig lekker beneden. De restauratie is een wagon verder. Er zijn nog drie andere Nederlanders Joris, Inge, Nicole en een Belg Maarten. Zij zitten ergens in wagon 10. Ik zit tot nu toe met een Russische zakenman. Ben benieuwd of dat zo blijft. He doesn't speak engels. Hahaha dat zal wat worden.

De avond doorgebracht met de anderen.
Dronken rus sjachho serveerster.
Wel nog twee eerste Russische woordjes geleerd. De eerste piva= bier tweede is spysiba=dank je wel.
7000 roebels (nog geen €200,-) voor 20 dagen 15 uur per dag werken
Illegaal op het station kippepoot met aardappelschijfjes gekocht van een oud vrouwtje uit een handtas. Ik moest ff wachten tot de mannen van de politie weg waren. De kippenpoot wss nog warm ook.

De derde avond in de trein heb ik een nieuwe rus gekregen. Die van mij stinkt gelukkig niet zo want de meeste doen dat wel. Zelf ruik ik ook niet heel erg frid meer geloof ik. Wordt weer even de kat uit de boom kijken........

Toch maar een gesprek begonnen in mn beste handen en voeten Russisch/Engels.
Vladimir spreekt ook drie woorden Engels dat is wel makkelijk communiceren. Hij heeft twee kinderen een grote jongen en een klein meisje en hij gaat met de trein naar zijn vader vlak bij Irkutsk denk ik begrepen te hebben.
Het is erg gezellig Vladimir heeft bier voor Joris en mij gekocht en legt ons uit dat we op het station vis gaan kopen en natuurlijk nog meer bier. Vodka niet omdat dat niet veilig is. Zelf gestook enzo ;-) half litertje bier kost op het station €1, - in de trein ietsje meer.
Net bier en vis gekocht. Het is een gerookte vis, vraag me niet welke, maar hij smaakt zout en gaat prima met de biertjes. Hahaha de buren komen ook nog langs. Ik heb schelvispekel ennnnnn zij vodka ff van elkaar proeven dan maar.....
O o de ..... komt zeggen dat we moeten gaan slapen. Prima nog eentje dan!!!

Wat een gezellige avond was dat. Ik ben niet eens brak. Sommige buren wel. Rustig dagje trein hangen.

1. Jan Wielaart:
    18 oktober 2013
    Geweldig avontuur. Fijn dat je zo goed met de russen kunt communiceren!! En fijn wat van je te horen.
  2. Erik:
    18 oktober 2013
    Schelvis zeker alweer op hahaha
  3. Linda van der Weijde:
    18 oktober 2013
    Helemaal geweldig dit! Ik zie het helemaal voor me zo in de trein. Mis je Nederland nog een beetje......
  4. Vincent Wielaart:
    22 oktober 2013
    @ erik schelvis is idd op. @ linda ik mis NL nog een klein beetje ;-) @ pa jullie zitten straks lekker in Thailand.