Rijst, Varken en Tempelfeesten

11 december 2013

Na een soepele reis, met visum en een uur vertraging aangekomen in Changmai. Goed om Erik weer te zien. We slapen in het Top North guest house een bekende locatie.

Om kort te gaan in volgorde:
Stappen (......),

Changmai zoo (naar de panda's),

Pool spelen (ik wist zowaar een keer te winnen),

Shoppen (viel niet mee shirts in mijn maat te vinden),

Naar het dorp (varkentje uitzoeken),
Plantage bekijken (de mais was gelukkig al weg),

Erik en Vincent koken Thais (dat vonden de thaien maar zo zo maar wij vonden het heerlijk haha),

Varkentje slachten (gaat hier gepaard met de nodige offers aan Buda en de nodige lauw krau 's ochtends),

Varkentje op de bbq met een feestje (heerlijk gegeten phung),

Rijst oogsten (helaas die stond nog wel op het veld),

Nog meer rijst oogsten (pffffff wat warm Respect voor de bikkels),

Chinees recept voor varkenspoot proberen (erg goed gelukt zelfs Er z'n schoonmoeder vond het lekker),

Tempel feestje (gezellige boel met dansen, eten en drinken. Weer eens iets anders dan sinterklaas),

Inpakken en 's avonds in de Vip nachtbus op naar Bankok en dan verder naar het zuiden.

Erik, Phung en de rest van de familie super super bedankt voor de gave leuke week en wederom de gastvrijheid !!!!!!!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bianca:
    11 december 2013
    Dat klinkt allemaal goed. Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Inderdaad wel even iets anders dan hier de ramen van de auto al weer moeten krabben.... Verschil moet er zijn! Veel plezier daar nog!
  2. Remon:
    11 december 2013
    Ha Vincent en was sinterklaaser nog of doen ze daar niet aan.
    Ik ben benieuwd hoe je daar de kerts zal beleven alvast fijne feestdagen toegewenst.
  3. Adri:
    11 december 2013
    Ik geniet van jereisverhalen!!
  4. @!bert:
    21 december 2013
    Veel plezier Vinc... en prachtige feestdagen gewenst uit nat en winderig Nederland waar de kerstbomen worden opgetuigd en de vele lichtjes in de huizen, de donkerte een minder somber gezicht geeft.

Mooie dagen wordt je ook van je collegae toegewenst die afgelopen week gewerkt hebben aan een nieuw jaarplan en daarna feestelijk het jaar 2013 alvast een beetje hebben uitgeluid. Met zelfgemaakte of meegebrachte drankjes, hapjes hebben we 2013 gevierd en een toost uitgebracht op het komende jaar! Proost!
  5. Jeannet van den Nieuwendijk:
    21 december 2013
    Vincent fijne feestdagen en een goed begin voor 2014.
    We missen je wel een beetje, maar door je verhalen ben je toch een beetje bij ons, nog heel veel plezier.
    Lieve groetjes Jeannet.