Domaquety ofzoiets en nogmeer Nederlanders

11 december 2013 - Cebu City, Filipijnen

Morgen staat er een trip naar Domaguette op het programma. Helaas die gaat niet door omdat ik gisteren een feestje heb gemaakt! Daarom was ik te laat wakker. Niet getreurd morgen weer een dag.
Dat feestje was overigens wel leuk. Klaas was namelijk nog een Nederlandse tegen gekomen uit Almere die werkte, je gelooft het niet, bij de gemeente. Haar vriend kwam uit Oostenrijk, je raad nooit waar, natuurlijk uit Westendorf. Hahaha je raad het al daar hebben wij een flinke borrel op gedronken.

Een dagje later om zeven uur 's ochtends toch in de bus naar Bato dan de ferry naar Negros en dan de bus naar de boulevard van Domaguette. Was een leuk reisje en ik was 's avonds om zeven uur weer terug.

Morgen ga ik terug naar Cebu city vandaar een dag later met de boot naar Manilla. Ik kan met Klaas meerijden maar dan moet ik vroeg op. We vertrekken om vijf uur. Ben ik tenminste lekker vroeg in de stad. Nadat ik was afgezet bij een hotel, nogal prijzig. Ben ik terecht gekomen in een zijstraat bij hotel Mercedes. 600 pesos per nacht met douche, toilet en airco. Een koopje maar waarschijnlijk ook een afwerkplek. De kamers zijn ook per uur te huur. Hahaha
Daarna maar weer eens wandelen. Kom ik terecht in een openbare kerkdienst. Voor het eerst iets gekocht van straat kinderen. Een armbandje van bloemen en 5 kaarsjes om te branden voor een sint. Nee het was niet sinterklaas! Het armbandje was vijf pesos en vijf kaarsen ook. Dus zeg ik tegen het meisje geef mij er maar 1 voor vijf pesos. Wat een eerlijkheid dat doet mij goed. Ze zei Nee het is 1 peso per kaarsje dus je krijgt er vijf. Daarna via pier 1 naar pier 4 gelopen en een pitstop gehouden in de SM mall. Pier 4 vertrek ik morgen naar Manilla. Uiteraard op de terugweg verdwaald tot ik bij the south bus terminal uitkwam na 2,5 uur lopen. Toen wist ik het! De seven eleven daar zat het hotel dichtbij. Jammer dat ze op elke hoek van de straat een seven eleven hebben. Na de wandeling eerst maar even douchen.

Op de boot is het een groot karaoke feest. Na het dinner met de animatie meiden zangeressen vanavond toch nog maar eventjes kijken. De meiden zingen goed. Na een paar drankjes een dansje gemaakt met mijn twee dronken Filipijnse vrienden. Na het delen van twee pitchers kamikaze was ik zelf ook niet zo nuchter meer. Tja en wat doe je dan .....
Maar natuurlijk mee karaoke. Ik kreeg een groot applaus dus het zingen zal wel goed geweest zijn ;-D

De volgende dag natuurlijk een kater en snel een taxi checken naar een hotel in Manilla Malate. Ik had niet genoeg geld meer voor de kamer dus even iets aanbetaald en opzoek naar een ATM. Na het proberen van tien pin automaten en anderhalf uur in de zon lopen, wat kan ik je vertellen met een kater niet meevalt, eindelijk kunnen pinnen met mn creditcard. Pffffff ik maakte me al behoorlijke zorgen want waar ben je zonder geld. Toch raar dat mijn passen het niet doen. Ik hoop dat het in Thailand wat gemakkelijker gaat. Nu eerst een tukkie.

De rest van de dagen Manilla verkend. Leuke stad en zelfs beter dan Cebu city in mijn beleving. De boulevard bij de zee zal er wat mee te maken hebben. De wijken die ik heb bezocht zijn Malate, Matate, Rizalpark en Intamuros.

Nu op het vliegtuig naar Thailand waar Erik me komt ophalen voor een bezoek aan het platteland van Doi tau.

1. Jan Wielaart:
    11 december 2013
    Ben je nu al weer een beetje bij met je reisverslag? Nu in Cambodja