Pingyao en Xi'an

4 november 2013 - Jinzhong, China

Ik hoop dat ze in Pingyao (ik weet eindelijk hoe je het schrijft) minder toeteren dan in Beijing. Ik wordt er gek van! Vanochtend heel vroeg de trein uit gegaan. Om kwart voor vijf werd ik gewekt door de conducteur. Nou ja gewekt eigenlijk had ik niet echt kunnen slapen. Gisteren was een beetje een off day zal ik maar zeggen. Om half zes was ik in het hotel binnen de stadsmuren in een heel authentiek stukje China.
Werelderfgoed las ik zojuist op een bord voor de stadspoort. Ik zit nu op een muurtje voor die poort ff wat te schrijven.
Het is nu 12.30 uur. Ik heb erg lekker slaap ingehaald, een heerlijke douche genomen en maar eens een shirt in de kleur van de keizer aangetrokken (geel) met inmiddels erg veel vlekken ondanks het wassen met shampoo in de wasbak van het hotel eergisteren. Het ruikt in ieder geval wel weer fris. Nu eerst een bakkie koffie dan ben ik weer helemaal het ventje.
Hmmmm ........ Lekker bakkie!
Vandaag heb ik vrij en kan ik misschien nog wat filmpjes uploaden want hiep hiep hoera er is weer wifi in het hotel. In Beijing had ik dat geluk niet.
Morgen een stadstrip en de confusius tempel. Ik kan me herinneren dat dat een belangrijke geleerde was. Ik hoor het morgen wel.
Morgen wordt ook de dag van de foto's omdat dit meer het China is dat ik dacht tegen te komen dan de afgelopen dagen.

Het toeteren is hier in de stad hetzelfde, maar binnen de muren waar ik zit hoor je er gelukkig niks van. Pfffff wat een rust. Net nog een begrafenis gezien. Wat een toeters en bellen. Met wel twintig man werd de kist gedragen.
Het uploaden van filmpje lukt niet. Waarschijnlijk omdat onze YouTube net als fb hiet niet mag. Nog even wachten tot op de Filipijnen dan maar.

1. @!bert:
    4 november 2013
    He wereldbestormer ben je voor je gevoel al maanden onderweg of hang je nog een beetje in between. Hoe dan ook ik geniet van de leuke foto's en hunker naar de video's. Die zeggen net iets meer. Hier stormen we de herfst in en voor een toepasselijk deuntje heb ik een linkje bijgevoegd voor het contact met de echte vrije wereld. Tot verhaals!
  2. Tineke:
    5 november 2013
    Hey Vincent. Nou het wordt mischien saai maar ik heb weer genoten van je avontuur en al je informatie.
    Jeetje , wat maak jij veel mee zeg. Dat is dan ook waar je het voor doe. Super, het is je zo gegund. O o lachen, wat moet je nou in Godsnaam met een dekbed ? Leuke verkoopster soms ?
    Nou ik kijk in ieder geval uit naar je volgende belevenissen.
    Gaaf dat filmpje wat je naar Jan stuurde. Dan gaat dat hier inderdaad wel wat simpeler. Gr Jan en Tineke
  3. Sylvie:
    5 november 2013
    Hoi Vincent,

Ik vind je verhalen mooi om te lezen, je hebt al veel gezien en meegemaakt. Zo krijg je een indruk van wat je doet en ziet. En je hebt nog maanden te gaan.... heerlijk.
    De foto's en filmpjes zijn leuk om te zien, ik moet er wel om lachen. Ik mis je hier wel hoor maar ik wens je heel veel plezier. Af en toe kijk ik op je poster, daar ga je straks ook nog naar toe. Ik zou daar wat langer blijven hangen... niet te lang anders wil je niet meer terug. Geniet lekker van je vakantie.

Groetjes,

Syl
  4. Ed Schooneman:
    7 november 2013
    Vincent. Wat een reis. Je hebt er bijna 10.000 km opzitten. Morgen is, zo als ik het begrijp, de dag dat je in Shanghai zal zijn. Weer een stukje uit jouw imponerende reis. Het lijkt me prachtig om dit mee te maken en al die indrukken op te doen.
    Traveller, goede reis verder en geniet ervan.