Reizen is zoooooo leuk

11 november 2013 - Cebu City, Filipijnen

Om 18.00 uur was ik dan, na hier en daar een file, op het vliegveld van Changhai. Via de Filipijnen. Via de mail heb ik van Tiara tours te horen gekregen dat het vliegtuig pas om 1.30 uur zal vertrekken ipv om 00.40 uur. Dat wordt heeeeel lang wachten! Het is nu 18.30 uur en na zo'n warme dag snak ik naar een douche. Maar dat zit er voorlopig dus niet in.
1.30 uur eindelijk in het vliegtuig. Het is niet erg druk. We zijn in totaal met 64 mensen in het vliegtuig. Ik heb in ieder geval 3 plaatsen voor mezelf. Met een beetje geluk kan ik nog slapen ook.
Om 4.30 uur, een uur eerder dan gepland, landen we pp Manilla international airport In de Fil. Toch niet echt lekker geslapen hoor.

Ik wil niet eerst in Manilla blijven. Ik beb de grote steden een beetje zat. Dus even regelen dat ik gelijk door kan naar Cebu.
Alles natuurlijk dicht. Dus maar weer eventjes wachten.
7.30 uur de ticketoffice gevonden en jawel een uur later ook een ticket naar Cebu city.
Een ticket voor een vliegtuig eerder had ook gekund maar die was wel erg duur. € 90,- voor een uur, plus alle bagage boven de 10 kg € 4,- per kilo. Ik heb zelf 12 kg meer. Lekker snel weg gaat dus niet door. Ze doen dit altijd als je boekt binnen vier uur voor vertrek. Weer wat geleerd.......
Dan maar een ticket voor wat later. Kosten inclusief 25 kg bagage € 60,-. Dat heb ik toch maar mooi bespaart. Maar daarvoor moet ik, je raad het al, wel nog even wachten. En dus geduld hebben.

Het wordt alweer lekker warm.
Het vliegtuig gaat om 13.40 uur. Dus even wachten maar weer. Ik snak nu nog veel meer naar een douche dan gisteren.
11.15 uur ingecheckt en dus even wachten maar weer. Normaal gesproken ben ik redelijk ongeduldig. Door al het wachten leer ik misschien nog wel eens geduld te hebben. Grrrrrr!! Ff wachten. Rond lopen. Ff lonly planet lezen. En nog maar een keer . En nog een keer. En nog eens. Wachten.... Maar het is voor een goed doel. Straks lekker op het strand.

13.40 uur eindelijk vliegen. Helaas is het nu wel druk. Het vliegtuig zit vol. En de economy class heeft bij air azia nog veel minder beenruimte dan we in Europa gewend zijn. Wat zit dat rot zeg! Gelukkig is het maar voor een uurtje. Helaas nog een uurtje vertraging.
17.00 uur Yes! Ik ben er!! Helaas is Cebu city ook een grote stad met veel smog. Balen nog geen strand. .........
Gelukkig wel een douche in mn hotel kamer. Dat dan weer wel! Nu eerst heerlijk douchen en een tukkie doen.
Jeeeeh, wat is dat reizen toch leuk!

1. Jan Wielaart:
    11 november 2013
    In ieder geval een kameret douche. Kunnen veel Pilipijnen niet zeggen. Ach wachten is toch ook wel eens leuk?
  2. Maarten:
    11 november 2013
    Geen biertje tijdens het wachten ;-)
  3. Hans de bruijn:
    12 november 2013
    Kon je toch nog douchen en lekker slapen toch lekker he
    Ik weet het niet hoe het met jou is maar ik mis onze vrijdag avonden wel
  4. Joris:
    12 november 2013
    Haha je wilde niet naar de drukke steden dus ging je maar naar "Cebu City" ... lol
    Maar het strand kan in de Philippines nooit ver weg zijn toch? :p
  5. Erik:
    12 november 2013
    Wel de ramen dicht. Heb gehoord dat het een beetje tocht
  6. @!bert:
    12 november 2013
    En als je wacht.. en wacht... en kijkt.. wat zie je dan? Alleen de klok of zie je ook hoe we hier 2 keer per jaar de klok verzetten om niet te wachten en niets te zien.

Zelfs het wachten beschrijf je leuk! Waar ik niet op zit te wachten is het einde van mijn contract. Maar die gaat er ook niet komen! Collega
  7. Mirella:
    13 november 2013
    Ha Vincent. Wat leuk om je reisverslagen te lezen! En wat heb jij een mazzel dat je niet op 8 november op de Philippijnen was! Ik hoop dat je nog een leuke tijd voor de boeg hebt. Veel plezier nog daar in het verre oosten!
  8. Anne:
    13 november 2013
    Ha Vin,
    Lijkt me best heftig om daar nu te zijn, maar misschien valt dat mee omdat het toch ook behoorlijke afstanden zijn. Bedankt voor je verhalen en het zo een beetje meereizen iig!
    Groetjes!
  9. Paul Oosterveer:
    29 november 2013
    Hoi Vincent, Gaaf om wat van je te lezen en wat een gave foto;s zeg. Leuk die sokken en wat een ouderwetse auto's daar in Mongolie. Geniet heerlijk van deze mooie periode in je leven. Ik blijf je volgen, geniet ervan kerel,
    grt van je collega Paul