Slumdog miljonairs

15 november 2013 - Argao, Filipijnen

Na een vlotte taxi rit naar Cebu city door een caufeur/police man. Aangekomen bij het hotel de Mercedes. Een tip uit de Lp. Ik zit vlak bij de oudste straat Colon st.
Eindelijk eerst ff opfrissen en een tukkie, daarna de omgeving eens verkennen.

Erg druk en veel smog van de jeepneys (soort omgebouwde jeeps die dienen als bus). Dit is nog niet het strand dat ik wil. Morgen maar even verder kijken.

De film slumdog miljonairs al een paar keer gezien. Maar hier in Cebu city in het echt. Bedelbendes. Schandalig hoe dat gaat. Kinderen van rond de zes gaan in een straat bedelen. Die van tien lopen rond om een stuk of acht kinderen te checken. Op de kruispunten staan de veertien jarigen vier teams te controleren. Ongelooflijk om dat te zien. Je kan er met je pet niet bij!

Er zijn Tyfoons in de Filipijnen. Hier merk je daar niets van. Maar ik begrijp dat het Noorden van Cebu compleet is weggevaagd met vele doden en gewonden. Daar ga ik dus maar niet aan het strand liggen. Plannen wijzigen nu eenmaal. Dus op naar het zuiden. CNN werd gesproken over de zwaarste sinds Catherina. Vreemd dat het hier dan alleen hard heeft gewaaid.

Nu zit ik voor 10 dagen in Argao. Aan het strand. Dag 1 regen :-( dag 2 Gelukkig weer zon, :-) houden zo! Ik neem ook ff een break van het schrijven voor een welverdiende vakantie!

1. Ejder Safak:
    15 november 2013
    Hi Vincent,

Al 42 dagen van huis en werk, wat is dat toch vervelend:-). Reizen is leuk, maar je ontdekt dan wel meer dan alleen luxe. Its all in the game. Heel veel plezier nog en ik blijf je verhalen volgen. Tot paalam hé.

Ejder
  2. Erik:
    15 november 2013
    Verdiende schrijf rust. Je hebt het ook zoooo zwaar :)
  3. Joke vd Bos:
    18 november 2013
    Prachtige reis Vincent, een hoop armoede ook in deze landen, wat hebben wij het toch goed hier. Maar daar wel een tropisch zonnetje, Vincent geniet er lekker van en veel plezier nog. Hier staat deze week de eerste winterse neerslag in de planning. Groetjes Joke
    Joke
  4. Ben:
    18 november 2013
    Hey Vincent!
    Met veel plezier volg ik je verhalen en geniet van je foto's. Vooral je tocht door Rusland en China, echt bizar! Per fiets lijkt me ietwat te hoog gegrepen ... gedoe met sneeuwkettingen ... ijspegels aan je neus ... afgevroren tenen ... en een jaar verlof krijg ik toch niet van @! Relax in een tropisch temperatuurtje lekker aan het strand ... wij schikken ons in ons lot en 'genieten' van een echte Hollandse herfst!
    Veel plezier en groeten van Ben.
  5. Monique Meuldijk:
    26 november 2013
    Hoi Vincent!
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! Zo te lezen heb je de tijd van je leven.. Goed zo! Einde van de week zitten we alweer in december. De tijd vliegt. Geniet nog van de dagen die komen en van alle mooie ervaringen die je op doet. We blijven je volgen.

Enjoy!

Groetjes,